Projekt je predstavljen na Zoom platformi za 500 sudionika iz ugodnog ŠMID dnevnog boravka.

Objavljeno 10. lipnja 2021.

Škola za modu i dizajn predstavila je inozemni projekt ŠMID for Elisabeth Mas na Danu škole, točnije 142. godini tekstilnog školstva grada Zagreba. Projekt je predstavljen na Zoom platformi za 500 sudionika iz ugodnog ŠMID dnevnog boravka.

Vidi više: https://www.youtube.com/watch?v=x9PpjG2jQzQ

Pozivnica za Dan škole i 142 godine tekstilnog školstva Grada Zagreba

Diseminacija projekta – Linkovi na medije:

24sata

https://www.24sata.hr/promo-sadrzaj/dizajnerski-inozemni-projekt-smid-i-obrtnici-za-poznatog-modela-elisabeth-mas-767428

IN Magazin

https://fb.watch/6tWuQn4X-T/

Vremenski okvir trajanja projekta: godinu dana.

Opis i ciljevi projekta:

Škola za modu i dizajn iz Zagreba ostvarila je svoj novi dizajnerski san, preselila je svoju kreativnost izvan granica Hrvatske i spojila je tradicijske tehnike sa modernim dizajnom. Riječ je o inozemnoj suradnji sa španjolskim modelom, dizajnericom i influensericom Elisabeth Mas koja trenutno živi u Istanbulu. Ravnateljica škole Maja Dadić Žeravica uspjela je iz osobnog aspekta ostvariti suradnju sa Elisabeth budući da je sama njezina pratiteljica na instagramu zbog njezine jednostavnosti, autentičnosti i izraženoj umjetničkoj strani ličnosti. Stoga je dogovorila dizajnerski detalj za njezin dom – jastučnice za spavaću sobu. Ravnateljica je u sljedećem koraku okupila projektni tim kojeg su činile akademska slikarica Marija Kasum, nastavnice iz Odjela za kreativno tkanje Nevenka Papac, Mira Pozaić i Ankica Lasić te nastavnica Ivanka Knežević iz modne tehnologije. Elisabeth je zadala okvire poput tehnike izrade punchanjem, hrvatski taftanjem i boja oko kojih se stvarala priča poput tamno crvene (bordo), zatim vrlo zasićene tamno žute boje, boje senfa i nekoliko tonova boje pijeska u drugom planu.

Cilj ovog projekta je promocija i podizanje vidljivosti strukovnih vještina sa originalnim dizajnerskim i modnim rješenjima izvan granica Hrvatske, mentorski rad učenika i nastavnika, timski rad nastavnika i sinergično povezivanje zanimanja iz sektora umjetnosti, tekstila i kože. Najvažnije je bio proces originalnog ručnog rada, timskog i mentorskog rada, proces pripreme i izrade, vizualnog komuniciranja i marketinškog spleta aktivnosti u pripremi naših učenika za samozapošljavanje.

Ideja za skice

Ideja za skice prema kojima je nastao dizajn ovih proizvoda  je došla vrlo spontano, u okvirima projekta i zadanih parametara. Prvo je određena paleta koja će se koristiti, uzimajući u obzir vrlo određen i specifičan vizualni karakter sobe, tj. dizajn interijera u koji se slika treba uklopiti. Ključne boje oko kojih je stvorena priča je tamno crvena, tzv. bordo ili burgundy, zatim vrlo zasićena tamno žuta boja, tj.boja senfa i nekoliko tonova boje pijeska u drugom planu. Ti neutralni tonovi su nenametljivi i odlično povezuju ostale elemente u funkcionalnu cjelinu.

Razvoj skice

Kompozicija skice je rađena uzimajući u obzir sve već postojeće vizualne elemente interijera sobe, koji su vrlo određeni u svojim bojama, formama, teksturama. Radi toga se dizajnerica odlučila na apstraktni prikaz. Napravljeno je nekoliko idejnih rješenja sa varijacijama kompozicije oblika i crteža. Što se tiče samog motiva, motiv je bio jasan u svojoj formi, ali ne pretjerano egzaktan u svom značenju. Boje same po sebi već nose neko značenje i emociju,  likovni elementi u svom međusobnom odnosu također stvaraju ritam, a linijski crni crtež također stvara pokret misli.

Likovne tehnike

Idejne skice su sve rađene digitalno, u Procreate programu. Digitalni programi za crtanje su izvrsni za ovakve situacije gdje možemo u kratkom roku ponuditi više rješenja. Iako je crtanje na papiru nezamjenjivo kao direktan i neposredan alat stvaranja, digitalne tehnike su tu da da nam olakšaju implementirati ono naučeno u neposrednom stvaranju. Vrijedno iskustvo je bilo spojiti likovno stvaranje kroz digitalnog posrednika sa ručnim radom.

Iz skice na djelo

Nakon što su odabrana dva rješenja, razrađena su još detaljnije, uzimajući u obzir tehniku punch needle kojom će se izvoditi i teksture koje se mogu dobiti tom tehnikom. Označena je teksture za svaki pojedini likovni element i sa time je razrada idejnih skica završila. Nakon toga smo krenuli u nabavu materijala, kako bismo počeli sa probnim uzorcima a to je bilo dosta izazovno; naći  kvalitetan materijal točno određenog tona koji će biti dobra podloga za izvođenje slike na materijalu, a nakon toga je trebalo naći pređu točno određenog tona, debljine i sirovinskog sastava, što isto nije bilo skroz jednostavno, ali zahvaljujući izvrsnom timu, uspjeli smo nabaviti sve materijale u najkraćem roku i krenuti u izvedbu prvo probnih uzoraka a zatim i originalnih primjeraka.

Vrijednosti modnog crteža

Cilj je bio da krajnji rezultat ovog sinergičnog projekta bude opredmećena ekspresija koja je slobodna za interpretacije. Netko vidi lice, trepavice, zube, netko oko, netko telefon, a netko vidi snove ili uspomene. Tko zna koliko još značenja i čitanja će potaknuti ovaj naš proizvod, neka živi slobodno u prostoru koji izbjegava jednoznačnost.

Tehnike izvođenja 

U ovom projektu su izrađeni orginalni dizajnerski detalji osmišljeni u obliku navlake za jastuke. Za izradu su korišteni visokokvalitetni prirodni  tekstilni materijali. Izrađeni su tehnikom ručnog taftinga ili punčanja  na tkanoj podlozi od finog češljanog pamuka, otkanoj u panama vezu.  Tehnikom taftinga se uglavnom izrađuju ukrasne tkanine u obliku tapiserije ili ukrasnih jastuka, a često se izrađuju i različite vrste tepiha. Odabrana tkanina je trebala biti manje gustoće, a velike čvrstoće, kako bi mogla izdržati veliku količinu pređe, koja se na nju ugrađuje.

Napravljen je dizajnerski crtež na tkanini, koji je služio kao podloga za izradu. Takva tkanina je u napetom stanju pričvršćena na drveni okvir, prije početka izrade. Ručnim ubodom igle u tkaninu, ubacuje se vunena pređa koja ostaje u strukturi tkanine oblikujući petljicu. Igla se podešava na željenu dužinu, što definira dubinu uboda kroz tkaninu, a time i različitu visinu petljica. Punoća motiva i gustoća petljica se definira brojem uboda na određenoj površini tkanine i finoćom odabrane pređe. Nužno je uskladiti promjer igle s finoćom odabrane pređe, a u našem slučaju to nije bilo jednostavno, zbog ograničenog tržišta igala i složenosti našeg projekta. Koristili smo vunenu pređu u tri različite  finoće, pa time i tri različita promjera igala. Tako smo naš dizajnerski proizvod izradili u tri različite visine petljica i postigli trodimenzionalnu strukturu.  Motivi su raspoređeni na pojedinim dijelovima tkanine, a svi skupa čine jednu cjelovitu sliku, što ovom dizajnerskom proizvodu daje posebnu umjetničku i estetsku vrijednost. Nakon izrade nužno je učvrstiti  vunene petljice za tkaninu, kako bi postigli trajnu i neraskidivu strukturu, kao i upotrebnu vrijednost ovog proizvoda. To smo odradili uz pomoć prozirnog ljepila za tekstil, koji je napravljen na prirodnoj bazi, tako što smo ga nanijeli  u tankom sloju s naličja tkanine. Sa tekstilno-kemijskim tehničarima napravljen je niz probnih vježbi dok nismo došli do savršenog izbora pređa i igala.

Izrada dizajnerske jastučnice

Bilo koji proizvod nije u potpunosti proizvod ako ne dobije svoj finalni izgled. Počevši od ideje do gotovog proizvoda kroz niz tehnika i postupaka izrade trebalo je uložiti jako puno vremena i truda što se vidi na našem dizajnerskom proizvodu. Da bi dobila konačni izgled primijenjeni su postupci krojenja, šivanja i dorade. Izrađena je određenih dimenzija koje odgovaraju jastuku (60×60 cm). Kopčanje je skriveno pomoću zatvarača tako da ne narušava estetski izgled jastuka i uzbudljivu naglašenost oblika i boja. Da bi se omogućilo nesmetano umetanje jastuka u navlaku dodana je unutarnja tkanina iste boje, kvalitete i dimenzija što će uveliko pridonijeti funkcionalnosti i načinu održavanja.

Pakiranje proizvoda i vizualno komuniciranje

Kako bi cijeli proces bio do kraja profesionalan uključila se i Obrtnička komora Zagreb sa obrtnicima koji izrađuju ukrasne kutije te cvjećarima i aranžerima na čelu Ele Petrinić. Finalno pakiranje i sam izgled pakiranja su osmislili obrtnici da bi proizvod bio na najvišem nivou. Svima je cilj bio samo jedno plasirati hrvatski proizvod na najbolji mogući način sa potpisom Škole za modu i dizajn i zagrebačkih obrtnika.

Nadogradnja projekta

Suradnja sa dizajnerima interijera i rad na projektima uređenja domova.

Replike jastuka su izložene u Školi za modu i dizajn.

Voditeljica projekta:

Maja Dadić Žeravica, ravnateljica

Podijeli
Pošaljite svojim prijateljima ili podijelite na drušvenim mrežama: