Projekt Zlatna igla kao primjer inovativne dobre prakse modne škole i obrtništva

Objavljeno 01. lipnja 2021.

Slika 1. Plakat škole korišten u promotivne svrhe nakon 85. Zlatne igle

Škola za modu i dizajn ostvarila je suradnju sa Obrtničkom komorom Zagreb i Udruženjem obrtnika grada Zagreba i ostvarila dvije samostalne modne revije u koordinaciji sa sekcijama frizera i cvjećara te pokazala izvrstan primjer spajanja školske platforme i obrtništva, sinergije zanimanja, mentorskog rada sa prezentacijom na modnoj pisti na državnoj javnoj televiziji.

Pozadina projekta:

Zlatna igla timski je rad svih sekcija Udruženja obrtnika grada Zagreba što dokazuje zajedništvo u stvaranju budućeg hrvatskog brenda. Škola za modu dizajn se uključuje 2019. godine u projekt Zlatne igle na poziv Obrtničke komore Zagreb i ostvaruje svoju prvu samostalnu kolekciju na ovakvoj modnoj manifestaciji i ukazuje na kvalitetu materijala i izrade te maštovitost kombiniranja boja i tkanina.

Slika 2. Skice dizajnera odjeće na 84. Zlatnoj igli
Slika 3. Skice dizajnera odjeće na 85. Zlatnoj igli

Trajanje projekta:

Modna kolekcija od 8 modela (7 ženskih i 1 muški) prozor u budućnost sa Cehom frizera u 2019. i pripremnom fazom za 2020. godinu.

Modna kolekcija vaze sa Cehom cvjećara u 2020. godini (8 ženskih modela) i pripremnom fazom za 2021. godinu.

Godišnji ciklus:

Projekt je idejno dogovorila sa predsjednikom Obrtničke komore gosp. Mirzom Šabićem ravnateljica Maja Dadić Žeravica koja i koordinira projekt sa dvije nastavnice iz stručnog aktiva modne tehnologije Ankicom Flegar i Olgom Kolobarić. Cilj je uspostaviti mentorski rad nastavnika i učenika, podijeliti rad u timski te povezati zanimanja dizajnera odjeće, modnog tehničara i krojača.

Inspiraciju i modne crteže vode dizajneri odjeće, konstrukciju i modeliranje kroja modni tehničari dok krojenje i šivanje, odnosno izradu modela vode krojači.

Pozitivna unapređenja za učenike: Učenici sudjeluju u procesu izrade kolekcije i preuzimaju odgovornost u ovako zahtjevnom projektu koji je i medijski eksponiran. Imaju vizualizaciju stvarnog radnog procesa i obveza poput zahtjeva klijenta i poštivanja rokova.

Pozitivna unapređenja za nastavnike: Nastavnici se povezuju sa učenicima kroz mentorski rad, surađuju timski, što je i važno za realizaciju projektne nastave. Njihov zajednički rad je medijski eksponiran gdje učenici se učenici sudjeluju sa konceptima vizualnog komuniciranja i pripreme za televizijsko snimanje.

Specifičnosti projekta u 2019.

Haljine su bile inspirirane budućnosti te su se stoga na njih aplicirali komadići plexiglasa što je doprinijelo blistavosti budućnosti kakvu želimo. Boja je bila bijela kako bi artistički make up došao do izražaja i predstavljao svojevrsno slikarsko platno.

Specifičnosti projekta u 2020.

Haljine su bile inspirirane vazama s obzirom da su manekenke imale originalne vijence, dekoracije i instalacije na glavama stoga ne čudi da su haljine predstavljale svojevrsne različite haljine čija je poveznica bila crni raskošni saten uz poigravanje sa oblikom vaze. Kolekciju su nosile manekenke popularne 90ih godina uz izlazak sa psima iz Dumovca – skloništa za nezbrinute životinje grada Zagreba.

Unapređenje rada škole

Škola ostvaruje veliki izvannastavni kapacitet u svojevrsnom projektnom radu koji se sastoji u cijelom procesu suradnje i zadovoljavanja zahtjeva klijenta, sinergije zanimanja u podjeli procesa nastajanja, poboljšanja ozračja škole, prisutnosti škole u medijima i vidljivosti zajedničkog rada i ono što je najvažnije primjenjivost stečenih znanja na nastavi.

 Slika 12. Iz medija Dnevnik.hr
Slika 13. Iz medija Gloria hr.

Maja Dadić Žeravica, ravnateljica

Podijeli
Pošaljite svojim prijateljima ili podijelite na drušvenim mrežama: