Aktualnosti

Mjere sigurnosti – primjer inovativne dobre prakse

Objavljeno 02. ožujka 2021.

Nakon potresa koji je pogodio Grad Zagreb i Zagrebačku županiju u 2020. i 2021., pandemije COVID 19 virusa s kojom se još uvijek nosimo i važnih napora ulaganja u sprečavanju bilo kakvih oblika nasilnog ponašanja, odnosno želje da Škola za modu i dizajn bude mjesto nulte tolerancije na nasilje, odlučili smo posvetiti mjerama sigurnosti u školi posebno mjesto na našoj web stranici. Stoga smo na našoj web stranici otvorili posebnu karticu Mjere sigurnosti koju mogu pratiti djelatnici, učenici, roditelji, ali i zainteresirana javnost. Kartica se sastoji od dva dijela: aktualnosti gdje navodimo sve nove akcije glede sigurnosti bilo da je riječ o pandemiji Covid 19, prevenciji nasilja ili rizičnih ponašanja, potresa ili nekih drugih izvanrednih situacija.

Slika 1. Izgled kartice Mjere sigurnosti
Slika 2. Aktualnosti u Mjerama sigurnosti
Slika 3. Dokumenti u Mjerama sigurnosti

Nakon potresa u 2020. i 2021. godini osim što smo se našli pred izazovom sanacija školskih zgrada, ocjena stanja i uputa o sanaciji od ovlaštenih arhitektonskih ureda, brzih pregleda statičara, uputa o sanacijama, shvatili smo da potres nije isto što i požar. Bilo je jasno kako vježbe evakuacije koje smo provodili za izvanredne situacije jednostavno nisu dovoljne za situaciju potresa. Potresi su bili razorni, a u budućnosti mogu biti i razorniji.

Stoga smo u rad uključili ključne ljude, Zaštitu od požara, Zaštitu na radu, tajnika škole i odlučili samostalno izdvojiti određena financijska sredstva kako bi imali jedan cjeloviti elaborat uputa u slučaju izvanrednih situacija, ali sa jasno odvojenim situacijama potresa i požara kao i odvojenim evakuacijskim shemama. U slučaju požara bježimo brzo van i najkraćim putovima, no u slučaju potresa sada od šest mogućih izlaza iz škole, vidimo koji su najsigurniji. Prvo i najvažnije odlučili smo da je sam potres znak uzbune i označava sirenu. Tada se svi učenici skrivaju pod klupu ili strojeve u siguran položaj ili na hodnicima odmiču od potencijalno opasnih mjesta i čekaju da podrhtavanje završi te se odmah evakuiraju vani.

Definiranje sljedećih problematičnih područja:

  • boravak na dilatacijama za vrijeme potresa;
  • boravak u sportskoj dvorani za vrijeme potresa koja je okružena velikim staklenim površinama;
  • boravak u kemijskom labosu koji ima ormar sa opasnim kemikalijama i iznimno veliki broj staklenog pribora;
  • nedovoljna oprema po našoj procjeni u slučaju potresa;
  • razlikovanje djelatnika na zbornom mjestu s obzirom da ga koristimo sa Upravnom školom Zagreb i Tekstilno – tehnološkim fakultetom;
  • brzina komunikacije sa roditeljima i djelatnicima po pitanju aktualnosti kada je riječ o mjerama sigurnosti;
  • opasnost prometne ceste i zbornog mjesta.

Unapređenja i odgovori na postavljena problematična područja:

  • potencijalno rizična mjesta označena su crvenim fluorescentnim naljepnicama krugovima kao trajni podsjetnik učenicima i djelatnicima

Slika 4. Označavanje potencijalno rizičnih mjesta u slučaju potresa (izvor: fotografije iz privatne arhive Maje Dadić Žeravice)
  • potencijalno sigurna mjesta označena su zelenim fluorescentnim naljepnicama krugovima kao trajni podsjetnik učenicima i djelatnicima;

Slika 5. Označavanje potencijalno sigurnih mjesta u slučaju potresa (izvor: fotografije iz privatne arhive Maje Dadić Žeravice)
  • nastavnici su označeni crvenim kacigama, a voditelji evakuacije crvenim kacigama i prslucima radi lakšeg praćenja do zbornog mjesta i prebrojavanja na zbornom mjestu;
  • Škola za modu i dizajn je za označavanje dogovorila crvene kacige i prsluke, Upravna škola Zagreb narančaste i Tekstilno – tehnološki fakultet zelene;
Slika 6. Označavanje nastavnika i voditelja evakuacije (izvor: fotografije iz privatne arhive Maje Dadić Žeravice)
  • laka dostupnost opreme je postignuta time što se kacige nalaze na izlazu svake učionice, sklopiva nosila se nalaze na svakom katu, a ujedno pet ureda sadrži torbu prve pomoći koja se nosi vani u slučaju potresa;

Slika 7. Dostupnost kaciga (izvor: fotografije iz privatne arhive Maje Dadić Žeravice)
  • brzina i efikasnost je postignuta tako što se kod svake kutijice evakuacijskog ključa nalaze čekići za razbijanje, fotografije evakuacijskih izlaza se nalaze na vratima svih učionica, radionica, ureda, zbornice i toaleta; naljepnice izlaza i oznaka su postavljene nove i izrađene profesionalno kao i horizontalne naljepnice na velike staklene površine.

Slika 8. Osiguravanje brzine i efikasnosti (izvor: fotografije iz privatne arhive Maje Dadić Žeravice
  • suradnja sa lokalnom zajednicom sastoji se u otklanjanju poteškoća opasne ceste, popločivanju zbornog mjesta i postavljanju ograde uz cestu.

Osnaživanje učenika i svih djelatnika postižemo redovitim vježbama. Jedan od najboljih načina za izgradnju povjerenja i odgovornosti u ljudima jest razmjena informacija. Visoko učinkovite organizacije prenose znanje potičući dijalog, pitanja i raspravu. Cilj nam je bio postići partnerstvo djelatnika, učenika i roditelja usmjeravanjem, poučavanjem i podrškom.

Maja Dadić Žeravica, ravnateljica

Podijeli
Pošaljite svojim prijateljima ili podijelite na drušvenim mrežama: